Kotlin - 2 - Değişkenler


Değişken tanımı Kotlinde “val” keywordü ile başlar, İsmi ile devam eder ve sonrasında daha öncede belirttiğimiz gibi “: Int” şeklinde tip tanımı yapılır. İnitial değer atanmak istenir ise “= 0” şeklinde atama yapılabilir. Kotlinde “new” keyword’ü yoktur. Read-only değişkenler “var” ifadesi yerine “val” kullanılarak tanımlanırlar.

var <propertyName>[: <PropertyType>] [= <property_initializer>]
    [<getter>]
    [<setter>]
Property tanımlamak için kullanılan syntax yukarıdaki şekildedir.

Sayısal Tipler:

Kotlinde Sayısal değişkenler Java diline oldukça yakındır, ancak tam olarak aynı değil. Aşağıda Temel Değişken tipleri yer almaktadır.

Double 64 bit
Float      32 Bit (123.5f – şeklinde ‘F’ veya ‘f’ ile etiketlenir.)
Long      64 Bit (123L – şeklinde büyük ‘L’ ile etiketlenir.)
Int          32 Bit
Short     16 Bit
Byte      8 Bit

Ayrıca sabitlerin okunurluğunu sağlamak adına “_” kullanılabilir. Kotlin standart operatör listesini desteklemektedir.


 


Kotlin’de değişkenler “nullable” değildir, Ancak “?” ifadesi ile yukarıdaki şekilde yapılabilir, böylece boxed diye ifade edebileceğimiz kutulanmış değişkenler oluşur. Ancak bu noktada dikkat edilmesi gereken Identitiy yani kimliği korunmaz, örnek olarak aşağıdaki ifadeler incelenebilir.


Şimdi gelelim farka, Java gibi Küçük tipler büyüğün alt sınıfı değildir, yani örtülü çevrim gerçekleşmez ve 2 farklı tipin kıyaslaması değer aynı olsa bile java’nın aksine eşit değildir. Aşağıdaki kod tip uyuşmazlıklarından derlenmeyecektir.


Bu nedenle “.toByte ()” çevrimi kullanılmalıdır.

Boolean Tip:

“Boolean” ifadesi ile tanımlanır, ‘true’/’false’ değerlerini alabilir.
‘||’, ‘&&’ ve ‘!’ işlemlerini ön tanımlı olarak desteklerler.

Karakter tip:

“Char” ifadesi ile tanımlanırlar, direkt olarak sayısal ifadeler olarak kullanılamazlar, conversion methodu kullanılmalıdır. İfadeler tek tırnak ‘X’ içinde ifade edilebilirler. Özel karakterler ”\” ifadesini takiben (‘\t’, ‘\n’, ‘\b’, ‘\r’ ‘\’’, ‘\”’, ‘\\’ ve ‘\$’) kullanılabilir. Özel karakterler için Unicode ifadeleri de kullanılabilir. (‘\uFF00’)

Metin Tip:

“String” ifadesi ile tanımlanırlar, elemanları karakterdir ve “s[i]” şeklinde ulaşılabilirler. Temel olarak 2 Tip medin ifadesi mevcuttur. 

Serbest forma tanımlandığında “|” karakterleri boşlukları uçurmak için kullanılabilir, yada custom karakter seçmekte mümkün.


Metin ifadeler, template destekler, Her 2 tanımlamada da “$” ifadesi ile kullanmak mümkün.


Array:

Kotlinde Array ler sınıftır, get ve set operatörleri ve size gibi işlevsel özelliklere sahip olur. Atamaları "arrayOf()" veya "arrayOfNulls()" ile yapılabilir. java nın aksine tip bağımsız olmadığı için Kotlinde 
Array<String> değerler Array<Any> ye atama yapılamaz zira bu durum runtimeda sıkıntı yaratabilecek bir durumu oluşturabileceğinden Kontlinde engellenir.


Yorumlar

Yazılar

Kotlin - 1 - Giriş

Genesys Nuance-ASR Entegrasyonu Port Kullanımı

Kotlin - 3 - Paket tanımı ve Import