Kotlin - 5 - Dönüşler ve Atlamalar (Returns and Jumps)
Kontlinde temel olarak 3 atlama Komutu var
- - “return” – yalın hali, en yakın kapalı fonksiyondan dönüşü adresler.
- - “breake” – yalın hali, en yakın kapalı fonksiyonu sonlandırır.
- - “continue” – yalın hali, en yakın kapalı fonksiyon(özellikle döngüler) için bir sonraki step’in çalışmasını sağlar.
Tanımlarda Özellikle yalın halleri olarak belirttik zira
label lar ile kullanımları mevcut böylece hangi kapalı fonksiyona etki edeceklerini
adresleyebiliyorsunuz, Örneği incelemekte fayda olacaktır.
Kotlinde etiket koymak mümkün, etiketle bir yeri formu işaretlemiş ve adresleyebilir oluyoruz. Etiket koymak için isim ve takiben "@" işareti koymamız yani "isim@" şeklinde kodlamamız gerekiyor.
"breake" ve "continue":
- "breake" kullanımı ile ait olduğu döngüden bir sonraki step'e atlama sağlar.
- "continue" kullanımı ise döngünün değil sadece döngüdeki o iterasyonun sonuna atlama sağlar ve geri kalan iterasyonların devamına imkan verir.
Aşağıdaki örnekler incelenir ise breake ve continue kullanımına ilişkin etiketli ve yalın halleri olarak çalışma mantığı daha iyi anlaşılabilir.
return:
Kotlin’de Gerçek fonksiyonlarda, lokal fonksiyon ve obje
tanımlarında, iç içe fonksiyon kullanımı mümkün. Return üst fonsiyona dönüşte
kullanılır, en çokta lambda ifadelerde dönüş için sıklıkla kullanılır. Aynı
breake ve continue daki gibi label ile yada label olmaksızın kullanımı mümkün,
temel olarak farkları bu 2 keywork loop yani döngüler için kullanılırken,
return daha ziyade fonksiyonlar için kullanılır şeklinde düşünmek hata olmaz. işlevi
gereği de continue dan ziyade break e benzetmek hata olmaz. yine açııklayıcı olduğunu düşündüğüm return örnekleri aşağıda yer alıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder