Genesys GVP ip uçları 2
Daha önce de bahsettiğim gibi, Uzun yıllar bir çok IVR sisteminde deneyimim oldu. bu süreç zarfında yaşadığım tecrübelere dayanarak rahatça söyleyebilirim ki; geliştirmeciyi en çok rahatsız eden şeylerden bir tanesi tekrar eden angarya işler oluyor.
Türkiye şartlarında, özellikle finans sektörünü konu alırsak, en çok tekrarlar, log ihtiyacına yönelik işlerden oluşabiliyor. Örneğin "NoInput" ve "NoMatch" işlemlerinin tamamının loglanmasına ihtiyaç oldu. Bu noktada nasıl bir aksiyon alabileceğimi düşünmeye başaladım.
Aklıma "Resource" altında yer alan (daha doğrusu Türkçe dili için, daha önceleri ingilizce yapıdan bizzat devşirdiğimiz.)
"tr-TR.JS" dosyası geldi.
peki neden bu dosya ? zira bu dosya anons okumaları esnasında wav dosyalarını adreslemeye yönelik bir dosya, ve Composerda anons okunan tüm yerlerde uygun tanım ile tetiklenebiliyor. Ayrıca variable tipi seçilerek, ilgili anons isminin yanı sıra "," ile ayrılmış bir şekilde verilen kod parçacığıda akışa zarar vermeden çalıştırılabiliyor. Nerdeyse Tüm "NoInput" ve "NoMatch" adımları aynı. Bu noktada hatalı tuşlamalar için session da bir alan tutmayı ve çağrı sonunda bu alanı loglamayı planlarsam. hatalı tuşlama anonslarının yanına iliştireceğim bir kod parçasıyla adımları loglaya bilirim.
Bu aslında bir alanı amacı dışında kullanmak oldu, ancak genel işleyişe bir etkisi olmadı. Belki de SQL injection benzeri bir kullanım diyebiliriz.
callflow'u text editör ile açarak bu kısmın tamamını yeni bloğa kopyala yapıştır ile aktardığınızda hem anons tanımlarını, hemde loglama ihtiyacı için ihtiyaç duyduğunuz kısmı taşıyabildiğimiz için, oldukça zaman kazandıran bir numara elde etmiş oluyoruz. 😀
Yorumlar
Yorum Gönder